خانه / روانشناسی و علوم تربیتی / مقاله هنجارها و ناهنجارهای موجود بر جوانان

مقاله هنجارها و ناهنجارهای موجود بر جوانان

هنجارها و ناهنجار های موجود در جامعه و نقش آن برزندگی جوانان

نوجوانان دلی پاک و روحی پرشور دارند . آنان در حساسترین و بحرانی ترین دوران زندگی خود به سر می‌برند  و نیازمند هدایت حکایت و همدلی اند نوجوانان نهال نو رسیده ای هستند که برای رشد و بالندگی به باغبانی دلسوز روشن بین نیاز دارند تا آنها را از آفتها و حادثه در امان دارد .
بها دادن به نوجوانان در تربیت و ارشاد آنان کوشیدن بی گمان یکی از نشانه های آشکار رشد فرهنگی یک جامعه است بر خلاف گمان برخی مردم تربیت و هدایت نوجوانان دارای پیچیدگیها و نکته های ظریف بسیاری است شاید گفته‌ی   حکیمانه‌ی  کانت ، متفکر و فیلسوف نامی آلمانی حق مططلب را در این زمینه ادا کرده باشد آنجا که می گویند : دو کار هست که در دشواری هیچ کار دیگری به پای آن نمی رسد : مملکت داری و تربیت .
برتراند راسل ، فیلسوف انگلیسی ، که خود در باره‌ی  ( تربیت )
کتابهای نگاشته است اعتراف می کند که گفتار من در این زمینه بهتر از کردارم بود .
هیچ یک از نهادهای اجتماعی نقشی را که خانواده در ساختار فکری ، روحی و اخلاقی انسان دارد ، نمی توانند ایفا کننده نابسمانی های اجتماعی در  بسیاری موارد ناشی از نابسامانی در خانواده هاست و سعادت یک اجتماعی بستگی کامل به وجود خانو اده های سالم و سعادتمند دارد.


فهرست

فصل اول هنجارهای اجتماعی و انواع آن
فصل دوم  ارزش های اجتماعی و نقش نهادهای مختلف پرورش ارزش ها
فصل سوم کنترل اجتماعی
فصل چهارم کجروی
فصل پنجم بزهکاری جوانان و نوجوانان
تعریف بزه و بزهکاری
علل و عوامل بزهکاری
زمینه ها و علل پیدایش بزه و بزهکاری
چگونگی پیشگیری از بزهکاری نوجوانان ( پیشنهادات عملی )
فصل ششم فرار از مدرسه و ترک تحصیل
فصل هفتم فرار از خانه
فصل هشتم اعتیاد
فصل نهم تهاجم فرهنگی  علل و عوامل
الف ) بررسی یک موضوع
ب ) تهاجم فرهنگی جدید
عناصر اساسی
ویژگی ها
فصل دهم نیاز به شادی در جامعه ها
فصل یازدهم موسیقی و گرایش جوانان امروز به موسیقی های پاپ کلاسیک غربی
فصل دوازدهم حجاب دختران ( مصاحبه )

مقاله هنجارها و ناهنجارهای موجود بر جوانان
قیمت : 4000 تومان
فرمت فایل : Word
تعداد صفحه : 49
حجم فایل : 33 کیلوبایت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *