خانه / مهندسی مکانیک / دانلود مقاله سیستم انتقال نیرو

دانلود مقاله سیستم انتقال نیرو

سیستم انتقال نیرو

موتور اتومبیل به تنهایی قادر نیست در تمام شرایط رانندگی نیرو و سرعت لازم را برای چرخها فراهم نماید.زیرا قدرتی که بتواند جوابگوی احتیاجات خودرو باشد در زمانهای مختلف بطور وسیعی تغییر می کند. برای انتقال قدرت تولیدی موتور به چرخهای محرک دستگاهها و مکانیزمهای متعددی بکار گرفته می شوند. این مجموعه که در فاصله موتور و چرخهای محرک جای دارند خط نیرو نامیده می شوند.

اتصال جعبه دنده به موتور معمولاً بوسیله کلاچ صورت می گیرد. در لحظه شروع حرکت بخاطر وجود مقاومت های زیاد در برابر خودرو احتیاج به نیروی فراوانی داریم که این نیرو بوسیله موتور تأمین می گردد. برای اینکه کلیه نیروی موتور به یکباره به جعبه دنده و از آنجا به قسمت های بعدی موجود در خط نیرو منتقل نشود و در اتومبیل حرکت ناگهانی ایجاد نکند این نیرو بایستی بتدریج به خط نیرو منتقل گردد. کلاچ سبب می شود که اولاً اتومبیل به یکباره از جا کنده نشود و در ثانی شروع حرکت اتومبیل آرام و بدون ضربه باشد.

 در این مورد کلاچ نقش مبدل دور را ایفا می کند. وظیفه مهمتر کلاچ این است که دستگاه محرک اتومبیل را در مقابل بار ناگهانی و زیاد از حد مجاز حفظ نماید. به عبارت دیگر کلاچ نقش کلید اطمینانی را بازی می کند. که مانع از انتقال ضربات ناگهانی و بار غیر مجاز به دستگاه محرک وسیله نقلیه می شود. علاوه بر موارد یاد شده برای وجود کلاچ در خط نیرو دلایل دیگری نیز به شرح زیر ذکر می شود.

فهرست

انتقال نیرو

کلاچ

انواع کلاچ

کلاچ های اصطکاکی

کلاچ های خودکار

کلاچ های اصطکاکی خشک یک صفحه ای

صفحه کلاچ

آزمایش تاب دیدگی صفحه کلاچ

صفحه فشاردهنده

مکانیزم آزادکننده صفحه فشاردهنده

کلاچ های خورشیدی( دیافراگمی)

عمل کلاچ به کمک پمپ کلاچ

دستگاه هیدرولیکی راه انداز کلاچ

پمپ دهنده( پمپ زیرپا)

پمپ گیرنده(پمپ پائین)

کلاچهای چندصفحه ای

کلاچ اصطکاکی مخروطی

دانلود مقاله سیستم انتقال نیرو
قیمت : 1500 تومان
فرمت فایل : Word
تعداد صفحه : 13
حجم فایل : 14 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.