خانه / مهندسی مکانیک / پروژه طراحی و مدل سازی قطعات یک دستگاه

پروژه طراحی و مدل سازی قطعات یک دستگاه

 نرم افزار MECHANICAL DESKTOP که به اختصار MTD خوانده می شود. نرم افزار بسیار مؤثر و دارای توانایی های منحصر به فردی در طراحی قطعات نامعین و طراحی قطعات معمین میباشد. این نرم افزار توسط شرکت Autodesk پشتیبانی شده است وچندین سال پیش ابتدایی ترین نرم افزار ان تحت نام MDT2 به بازار آمد . به همراه تکمیل شدن نرم افزارAutoCAD  هنگامی که این نرم افزار به نسخه ۱۲ رسید مبحث جدیدی تحت عنوان AMD (ساخت احجام Solid) مورد توجه خاص شرکت Autodesk قرار گرفت که بعد از آن MDT2 ارائه شد که بسیار ضعیف بود. اما با تکمیل علم ودانش این نرم افزار در نسخه ۴ دارای بخش بسیار جالبی تحت عنوان طراحی قطعات استاندارد و محاسبات مهندسی ارائه شد. اما اکنون این نرم افزار تا نسخه ۷ ارائه شده است . همچنین این نرم افزار به برنامه جانبیMechanical Desktop Power Pack  مجهز شده که بسیار جالب وقوی میباشد که دارای قابلیت های بسیار جالبی از جمله:

•              طراحی و ویرایش طراحی به طور همزمان

•              ایجاد وآنالیزسطوح (Surface) به صورت بسیار قوی

•              انجام طراحی قطعات استاندارد از قبیل.پیچ.مهره.واشر.بادامک و…

•              خصوصیات این مجموعه دراین است که مباحث پیشرفته وکاربردی را شامل میشود واز قسمت ابتدایی آن (Part Modeling) چشم پوشی کرده است .ومباحث پیشرفته از قبیل تحلیل تنش وساخت قطعات معین در Pack Power را شامل میشود.

نرم افزار MDT یک نرم افزار مدل سازی سه بعدی پارامتری است که امکانات ویژه ای برای طراحی قطعات و مجموعه های مکانیکی وهمچنین تولید نقشه از این طرحها دارد . امروزه رایانه به ابزار قدرتمند وجدایی ناپذیر در امور صنعت و محاسبات پیچیده غلمی مبدل شده است ونمیتوان براحتی و بدون استفاده از آن به حرکتات علمی و صنعتی ادامه داد . این ابزار قدرتمند خود نیز در سیطره پیشترفت پرشتاب زمان قرار گرفته است . وبا سرعت و شتاب بسیار بالا قلمرو نفوذ خود را گسترش میدهد. از جمله موارد استفاده از رایانه در مراحل طراحی و تولید قطعه (CAD/CAM/CAE) میباشد . در طراحی وتولید قطعات صنعتی از نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی زیر استفاده میشود:

 

در این اثر تلاش شده است که با به کار گرفتن تصاویر,جداول,دستورات مختلف ومدلینگ واسمبل قطعات یک سیلندر پیستون هیدرولیک.یک آشنایی مقدماتی از ابن نرم افزار ارائه شود تا کسانی که علاقه مند به فراگیری این نرم افزار هستند با مقدمات این نرم افزار آشنا شوند. البته این نکته قابل توجه است که کسانی که مایل به فراکیری این نرم افزار هستند باید قبل از این یک آشنایی.هرچند مختصر با Autocad داشته باشند که این امر باعث میشود تادر امر فراگیری موفق تر باشند.  قابل ذکر است که مطالب ذکر شده از ویرایش ششم (MDT6) میباشد

فهرست :

مقدمه ای برنرم افزار mechanical desktop v.6

تاریخچه نرم افزار

فصل ۱

آشنایی با محیط کار MDT

روش های دست یابی به فرمان ها

مرورگر

فیلتر مرورگر

کادر محاوره ای Mechanical Option

فصل ۲

پروفیل ها

شرایط پروفیل ها

تولید پروفیل از طرح اولیه

قیود هندسی

فصل ۳

طرح های کاری

صفحه ترسیم

صفحات کاری

محورهای کاری

نقاط کاری

مفهوم طرح

تولید حجم به روش برجسته کردن

فرمان AMEXTRUDE

تولید حجم به روش جاروب کردن مسیر

مسیرهای دو بعدی

فرمان AMSWEEP

مسیرهای سه بعدی

مسیرهای سه بعدی حلزونی

مسیرهای منحنی سه بعدی

مسیرهای سه بعدی لوله

مسیر های لبه سه بعدی قطعات

تولید حجم های دارای محور تقارن

فرمان AMREVOLVE

تولید حجم با تغییر شکل مقطع

فرمان AMLOFT

شرایط لازم برای مقاطع

پروژه طراحی و مدل سازی قطعات یک دستگاه
قیمت : 6000 تومان
فرمت فایل : Word
تعداد صفحه : 71
حجم فایل : 1,024 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.